czwartek, 21 czerwca 2012

„Anielskie sprawki”


   Anioły są mi niezwykle bliskie. W zasadzie każdemu jakiś Anioł jest bliski bo przecież każdy z nas ma po jednym Aniele. Jedni w to wierzą, inni nie – ja owszem zawsze. I oto lepię od pewnego czasu takie anioły z masy solnej, wkrótce może zacznę też tworzyć inaczej – zobaczymy.
Kiedy jeden z moich Przyjaciół dowiedział się, że tworzę Anioły obiecał przywieść ze sobą opowiastki, bajki o Aniołach (Dziękuję Ci). I tak oto tą noc spędziłam wsłuchana w „Anielskie sprawki”. Anielskie sprawki powstały za sprawą cudownych ludzi, którzy chcieli w ten sposób pomóc chłopcu, który zatruł się muchomorem i trafił do Centrum Zdrowia Dziecka przechodząc mnóstwo zabiegów. A, że bajki mają moc uzdrawiającą, o tym wiedzą wszyscy 
Razem z małą dziewczynką Muszelką, która choruje na serce mamy okazję spotkać piętnaście różnych Aniołków, z których każdy nie tylko nosi inne imię ale ma zupełnie inny charakter i problem. A  Muszelka na Aniołków wpływa zbawiennie – ratuje je z nudy, z nieumiejętności latania i wielu, wielu innych problemów. Ta niezwykła dziewczynka mi osobiście przypomniała o moim dzieciństwie w pewnych momentach bardzo podobnym do jej dzieciństwa.
Spotkania z Aniołami i Muszelką spowodowały, że oprócz wzruszenia jakie towarzyszyło mi pod koniec bajki przez cały czas jej trwania na twarzy miałam wielki uśmiech. Myślę, że poza terapeutycznym aspektem bajki, może być świetnym sposobem na zapoznanie dzieci z problemami dzieci chorych.
   
  Nawet jeśli nie macie własnych dzieci to nie zapominajcie, że  macie je w sobie. A dziecko powinno być otwarte, wrażliwe i posiadające wyobraźnię.  Bardzo mocno polecam Wam tę bajkę. W moim serduchu cała ekipa Aniołków i Muszelka pozostaną pewnie na zawsze.  
Bajkę uważam za boską. Autorkę za cudnego Anioła - a pomysł za najwspanialszy i uskrzydlający. 
 

5 komentarzy:

  1. Jak wejdę do księgarni i widzę książki dla dzieci to kompletnie nie wiem, co wybrać. Wszystkie tak kuszą i kuszą, ale widzę, że Anioły są bardzo interesujące i oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga myślę, że bajka spodoba się zarówno Tobie jak i Mateuszkowi :) A któryś z Aniołków, jeśli nie Wszystkie- stanie się kumplem Mateuszka :)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję za tak pozytywną opinię... :)

    Autorka bajki - Agnieszka Przywara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Agnieszko - bardzo się cieszę, że znalazła Pani moje miejsce w sieci. I raz jeszcze dziękuje za możliwość poznania tych niezwykłych Skrzydlatych Przyjaciół małej Muszelki.

      Usuń
  3. A bardzo proszę... :) Jest mi niezmiernie miło, że moja Anioły latają i cieszą sobą innych :)

    A. Przywara

    OdpowiedzUsuń