czwartek, 26 września 2013

muzyczne ocieplenie



Mam tę płytę w zasadzie od dnia premiery. Jeszcze chwilę przed, napisałam do zespołu i mam (od prawie początku tego roku)– bo są płyty, których nie kupuje się w najsłynniejszych sieciach sklepów muzyczno-gadżetowych. Są takie, po które trzeba się wirtualnie pofatygować do zespołu– i dobrze :) albo dostać po koncertach, tylko w wyjątkowych miejscach. 

Miejsca pasują do płyty – bo płyta jest wyjątkowa. Zespół zresztą też.
W Ciszy jak ta, zakochałam się w 2011 roku na koncercie „W górach jest wszystko co kocham” pojechałam, bo lubię jeden z grających wówczas zespołów, a wracałam oczarowana, zakochana w Ciszy– z pomarańczowym pudełeczkiem w dłoni („W naszym niebie”). Zakochanie, przerodziło się dzięki tej płycie w miłość – i dziś znam chyba wszystkie utwory, a moja mp3 jest nimi przepełniona :)  



Tym razem płytę zamknięto w niebieskim pudełeczku, co jest zrozumiałe, jeśli tylko spojrzeć na tytuł pierwszego utworu „Niebiesko”. Niebiesko, jest zaproszeniem do wysłuchania całej płyty „Wuka”. Tytuł płyty, to pseudonim poetki, Wiesławy Kwinto- Koczan, której utwory wybrali i zaśpiewali członkowie Ciszy.
A wybrali niezwykle – ocieplająco. W Ciszy można się otulić, ogrzać i pogodzić z tym co czasem przynosi los. I wcale nie przez przypadek piszę o Niej dziś, po prostu wielu Ludzi potrzebuje teraz otulenia… Jesień nie nastraja najlepiej, a ta płyta ogrzewa, otula, dźwiękiem ból zagłusza*.
Nie chcę już dłużej pisać o muzyce, bo muzyka już jest napisana, stworzona i wyśpiewana, a każde słowo, to i tak za mało, za niewystarczająco… – teraz tylko wystarczy, że się przysiądziecie i pozwolicie muskać serca struny*

Samej Ciszy dziękuje za ICH obecność, w moim życiu. To wspaniałe, że dzielicie się z Nami swoją twórczością – zawsze będę czekała na kolejne płyty, koncerty. 

* - cytaty pochodzą z płyty :) 


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, koncerty też :)
      12. X grają w Rzeszowie.

      Usuń
    2. To może przy okazji zaprosze tez do lektury poezji Autorki tekstów? Można je znaleźć w tomikach ale tez na stronie www.wukowiersze.pl

      Usuń
    3. Bardzo dziękuje :) Od czasu, do czasu bywam na stronie Wuki- choć przyznam, że to dzięki Ciszy :)

      Usuń
  2. Płyta godna polecenia. Dzięki Tobie też ją słucham - potrafisz zachęcić, świetnie piszesz :)
    J

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. J dziękuje :D Cieszę się, że to tym razem to ja zachęciłam Ciebie, do Muzyki - bo zazwyczaj jest odwrotnie :D

      Usuń